Om Årets Forening

I Vestjylland er der mange fantastiske foreninger, hvor frivillige lægger en stor indsats til glæde for de mange medlemmer.

Det vil Ringkjøbing Landbobank og Dagbladet Ringkøbing-Skjern være med til at påskønne og det ved at kåre Årets Forening i 6 områder - nemlig i Hvide Sande, Skjern, Tarm, Ulfborg, Spjald/Videbæk og Ringkøbing.

Områderne er defineret af de gamle kommunegrænser, der var gældende før kommunesammenlægningen i 2007.

Alle kan således være med til at indstille og stemme på en forening i disse 6 områder. Du behøver ikke være kunde i Ringkjøbing Landbobank for at deltage.

Undersøg først, om den forening du påtænker at indstille, allerede ER indstillet. Hvis ikke, så er du velkommen til at lave en indstilling, hvor du begrunder indstillingen - og gerne uploader et foto fra foreningen eller et klublogo. I din indstilling må du meget gerne nævne, hvor mange medlemmer der er, hvilke aktiviteter der er i foreningen og hvorfor du mener, at netop den forening fortjener at blive Årets Forening.

Kommer du til at oprette en forening, der allerede ER oprettet, forbeholder vi os ret til at slette den igen.

For at få din forening med i finalen (videre til dommerkomiteen), skal den have mange stemmer. Du kan stemme én gang hver dag til og med 21. december 2023. Vi skal gøre opmærksom på, at det ikke er de foreninger med flest stemmer, der nødvendigvis vinder – de er bare sikre på at gå videre til dommerkomiteen, der kårer de endelig vindere.

De 20 foreninger, som får flest stemmer, samt yderligere 20 andre foreninger udvalgt blandt alle indstillinger og fra alle 6 områder, går videre til dommerkomiteen, der er Foreningssamvirket i Ringkøbing Skjern Kommune.

Til Ringkjøbing Landbobanks generalforsamling i ROFI-Centret den 28. februar 2024 bliver det offentliggjort, hvilke 6 foreninger, der bliver kåret til Årets Forening, og hver modtager 20.000 kr.

Sidste frist for indstillinger og stemmer er torsdag den 21. december 2023 kl. 23.55.