Ulfborg IF

Nomineret af: Lisbeth Poulsen

Vi skal da vinde prisen fordi ...
Vi er faktisk ret stolte af, at vi har et stadigt stigende antal medlemmer og mange børn, som vi formår at fastholde til vores aktiviteter, der består af badminton, fodbold, gymnastik, håndbold, svømning og tennis - og et nyt tiltag med Padeltennis, og Jump4fun.
Og så har vi vildt mange meget engagerede frivillige der er med til at drive foreningen – uden dem ville Ulfborg IF ikke have sådan en fremdrift som vi har.
Jump4fun – er et nyt tiltag vi har sat i gang. Her er der større fokus på det enkelte barn og fællesskabsånd, vi prøver at give de børn der har udfordringer, nogle sjove og gode oplevelser på små hold, hvor der er større fokus på det enkelte barn.

Vi har hvert år mange forskellige fælles arrangementer for at styrke sammenholdet og det sociale fællesskab.
Vi har i det forgangne år afholdt gymnastikopvisninger, natminton (badminton i mørke) fodboldens dag, store svømmedag, overnatningsstævner og meget mere. Alt sammen noget der kræver hjælp fra mange frivillige, men det største i år er Ulfborg Cup. Et stort fodboldstævne der afholdes hvert år 3 - 4 dage mellem jul og nytår.
I år er det jubilæumsår – 50 år. Der er tilmeldt 285 hold (den gamle rekord var 175 hold), 1450 deltagere, der bliver 750 fodboldkampe, der afvikles i 3 haller – 4 dage i Vestjysk Fritidscenter, 3 dage i Vemb og ½ dag på Tvind, over 500 kampe bliver dømt udelukkende af frivillige dommere – det bliver så stort. Hele byen bakker op om arrangementet, og langt de fleste frivillige kommer fra byen. Mange af vores tidligere unge medlemmer der er flyttet til større byer for at studere eller bosætte sig, kommer ”hjem” for at være med, for at være frivillig, så bliver det næsten ikke større.
Jeg er så stolt af at være en del af Ulfborg IF, stolt af alle vores medlemmer og frivillige, og stolt af at vi i den grad lever op til vores formålsparagraf, der siger

”Foreningens formål er at danne rammerne for, at alle aldre kan deltage i idrætslige aktiviteter og at sikre et kammeratligt trivselsmiljø til styrkelse af det sociale sammenhold i lokalsamfundet. Kontingenter, sponsorater, tilskud, gaver samt overskud fra arrangementer, fester og lignende anvendes til dette formål.”