Spjald Fritid

Nomineret af: Anja Kristensen

Spjald Fritid indstilles til prisen Årets forening.
Spjald Fritid yder en stor indsats, for at skabe et mangfoldigt udvalg af fritidsaktiviteter, der appellerer til forskellige aldersgrupper og interesser.
Foreningen Spjald Fritid lægger vægt på, at der er plads til alle - uanset niveau. En stor flok aktive frivillige, gør det muligt at tilbyde træning med fokus på udvikling og socialt samvær.
Spjald Fritid er en klub der rummer forskelllige sportsgrene samlet under en bestyrelse. I de forskellige sportsgrene sidder aktivitetsudvalg, som kan bruge deres krudt på aktiviteten i samarbejde med den enkelte aktivitets trænere.
Spjald Fritid er en sammenslutning af aktiviteterne Badminton, Fitness, Floorball, Gymnastik, Håndbold, Svømning og Tennis.
I Spjald Fritid er der ca. 700 aktive medlemmer og ca. 75 frivillige. Klubben samarbejder med skolens SFO, således at personalet fra SFO følger børnene til fritidsaktiviteter om eftermiddagen, hvor unge trænere kan varetage træningen.
Spjald Fritid engagerer sig udover den enkelte aktivitets træning, også i lokalsamfundets aktiviter, som eksempelvis Ramsing Cup og Spjald byfest.
Spjald Fritid har formået at skabe et aktivt fritidsliv, med fokus på at fremme socialt samvær og bidrage positivt til lokalsamfundet.