Ringkøbing Cykle Club Børne & Ungdom

Nomineret af: Dannie i Dali

Ringkøbing Cykle Club B&U (RCYC B&U) er ikke blot en forening; det er en pulserende fællesskabsåre, hvor ambitioner og glæden ved cykling smelter sammen. Med en voksende medlemsbase, der nu tæller entusiastiske børn mellem 5 og 14 år, har RCYC B&U formået at skabe et unikt rum for udvikling, samhørighed og naturligvis, fart på to hjul.

Foreningens hjerte banker i form af ugentlige cykeltræninger på MTB sporet i hundeskoven, hvor erfarne trænere, certificeret af Danmarks Cykel Union, deler deres passion og viden med de unge deltagere. Aktiviteterne strækker sig ud over blot at pedalere hurtigt. Sikkerhed, teknik og vigtigheden af et fælles mål væves ind i hver en træningssession.

RCYC B&U er ikke blot et sted for børn at lære at cykle hurtigt, men også et sted, hvor glæden ved cykling fejres. Medlemskabet inkluderer ikke kun træningssessioner, men også fuldt medlemskab af Ringkøbing Cykel Club, hvilket giver en bredere forståelse for cykelsporten. RCYC B&U tilbyder også muligheden for at låne mountainbikes og ryttercykler, herved viser foreningen en dedikation til at gøre cykelsporten tilgængelig for alle.

Det, der gør RCYC B&U til en værdig kandidat som Årets Forening, er den måde, hvorpå foreningen har formået at skabe et inkluderende og engagerende fællesskab. Denne forening har formået at inspirere børn og forældre til at dele glæden ved cykling og skabe minder, der går ud over de ugentlige træningssessioner.

RCYC B&U fortjener anerkendelse for deres engagement i at udvikle ungdomscykling på en bæredygtig måde. Ved at tilbyde gratis prøvesessioner, skabe sjove arrangementer og indføre et element af gensidig forpligtelse, har foreningen ikke blot givet børnene et sted at lære og vokse, men også en grund til at smile og glæde sig til næste cykeleventyr. Det er denne kombination af dedikation, fællesskab og glæde, der gør RCYC B&U til en stærk kandidat som Årets Forening.

Ved at tilbyde gratis prøvesessioner, skabe sjove arrangementer, og nu også muligheden for at låne mountainbikes og ryttercykler, viser foreningen en dedikation til at gøre cykelsporten tilgængelig for alle.

Afstemningen er afsluttet.