Lem Boldklub af 1940

Nomineret af: Laila Erenskjold

Lem Boldklub indstilles til prisen Årets Forening fordi foreningen har et velfungerende træningsmiljø, der fremmer trivsel, sammenhold og kammeratskab for børn, unge og ældre i alderen 0 – 90 år.
Lem Boldklub tilbyder en paraply af aktiviteter, har hold med stor søgning og sætter stor pris på den store flok af frivillige instruktører, der uge efter uge leder børn og voksne gennem diverse sportsgrene og aktiviteter.
Klubben har næsten 1000 aktive medlemmer, samarbejder med klubber fra nabobyer og tilbyder:
 Fodbold, både ude og inde, med tumlehold samt hold for piger og drenge, unge og seniorer
 Gymnastik og motion med hold for alle både de helt små på ”familefræs”, børn og unge på spring- og rytmehold samt de lidt ældre på ”glad motion” eller et af de andre hold for voksne gymnaster
 Svømning med hold fra babysvømning og undervisning til vand aerobic
 Billard
 Badminton
 Petanque, hvor spillerne efter træning mødes i et socialt fællesskab til hygge
 Fitness, hvor medlemmer kan komme og træne døgnets 24 timer
 Spinning
 Yoga
Lem Boldklub har plads til alle, prioriterer socialt samvær og trivsel højt og oplever, at flere hold, ud over den ugentlige træning, mødes i en weekend for at træne, tager på ture sammen eller bliver i hallen efter træning for at hygge sig med hinanden.
Hvert år den 24/12 åbner Lem Boldklubs gymnastikafdeling dørene op til ”Mens vi venter”.
I et par timer kan byens børn kvit og frit komme i Lem Hallen og deltage i aktiviteter, som flere af klubbens nuværende og tidligere instruktører har planlagt. Det giver et fantastisk sammenhold i Lem at lokale, tilflyttere og udflyttere hvert år mødes med andre familier og får ønsket hinanden god jul.
Klubbens instruktører stiller også deres viden og engagement til rådighed, når Lem Hallen tilbyder ”Fed fredag”, der også er et gratis arrangement for byens børn.
Begge arrangementer er med til at styrke fællesskab blandt børn og familier i byen og åbner op for inklusion af tilflyttere.
Lem Boldklub har en støtteforening, der bl.a. arrangerer en årlig fastelavnsfest. Til fastelavnsfesten møder flere hjælpeinstruktører og gymnaster op for at lege med de børn, der deltager i festen. Boldklubben nyder godt af at have en støtteforening, fra hvilken de enkelte afdelinger kan søge midler til bl.a. nye redskaber.