Kom og Dans Ringkøbing

Nomineret af: Hanne Holt Niklassen

Kom og Dans Ringkøbing er en forening, hvor vi mødes om swing og rock’en roll dans. Vi mødes på Ringkøbing skole i Rindum hver onsdag. Vi mødes 24 gange til kursus om året, ca. 10 gange til øvrige danse aftner, samt deltagelse i danse aftner i vores søster-foreninger rundt omkring i landet.
Som udgangspunkt kommer medlemmerne fra hele Ringkøbing-Skjern Kommune, men der kommer også deltagere fra de omkringliggende kommuner.
KODRingkøbing har en fantastisk bestyrelse på 5 prs, der styrer den daglige drift. Men ved kursusaftner, danseaftner, juledansefesten og i år ved 10-års jubilæumsdansen hjælper alle til, så der bliver stillet op, bagt kager osv.
Kom og Dans Ringkøbing har fokus på, at være hyggelig og social, der bliver altid afsluttet med medbragt kaffe / te samt lidt godt til ganen, hvilket kan være enormt vigtigt efter en aften med masser af gode grin, smil, højt humør, og måske lidt sved på panden, energierne på alle plan er i spil.
Vi har pt. deltagere fra alle alderstrin, den pt. yngste er 22 år og pt. ældste er 82 år. I KODRingkøbing på tværs af jobs, fysisk formåen, singler/par og erfaring med dans. Alle kan komme og være med til at feste på dansegulvet.
Antallet af medlemmer varierer lidt mellem forår og efterårssæson, og i denne sæson har vi 50 medlemmer.
Så med et stort smil i øjet, kan vi vel sige, at vi måske nok den eneste forening som samler generationer gennem dansen under samme tag uge efter uge.
Vores kodeord i alt hvad vi gør er: sammen finder vi danseglæden