Cykelklubben "Baghjul"

Nomineret af: Jonas Contador

Dette er et EKSEMPEL på, hvordan en indstilling kan se ud. Altså HUSK at beskrive, hvor mange medlemmer og frivillige hjælpere der er i klubben og hvad klubben har af aktiviteter - og ikke mindst - hvorfor netop den forening fortjener at blive Årets Forening 2024.

I Ulfborg har vi en aktiv cykelklub. Om sommeren cykler vi på racercykler og i vinterhalvåret på mountainbikes i vores lokale skov. Vi stiftede klubben tilbage i 2004, hvor vi var ca. 10, der cyklede sammen. Men i 2022 inviterede vi hele byen til at prøve en mountainbike ude i skoven - vi stillede med mountainbike og hjelm. Det gave en del nye medlemmer. Siden er det rygtes i byen, at ALLE er velkomne og det har gjort, at mange ældre, der ikke var aktive eller dyrkede sport - har taget sig sammen og fået en sund hobby - med masser af motion - og sikkert også færre sygedage. Vi synes at tiltaget fortjener, at vi får prisen som Årets Forening - og vi vil så bruge de 20.000 kr. til at indkøbe 3 mountainbikes, så vi fremover kan tilbyde både børn, unge og ældre at prøve en tur. Hilsen Jonas.

Afstemningen er afsluttet.